Välkommen till min nya blogg!

Eftersom jag gillar att fota så kommer det nog att bli lite av varje på den fronten så att säga, jag har provat bloggar förut och aldrig känt mig nöjd, men hoppas att jag äntligen hittar rätt ..
 Hoppas du kommer att gilla mina bilder och kommentera gärna!

Jag har två katter som säkert kommer att få vara med på bild och jag bor i en vacker liten stad i Norrland, men jag är född i Kiruna och med sorg i hjärtat vet vi nu att staden ska flyttas, fast dom borde väl säga att den ska rivas.! Den kommer att byggas upp på ett gammalt industriområde utan fjällens omramning och vackra vy. Kommunledningen är nog inte vuxen sin kostym så det är med skräckblandad förvåning man ser och läser om vad som nu sker. Mina rötters stad kommer att ramla i en grop och ingenting blir längre som förut. Men en åsnas envishet vägrar dom att spara och bevara det gamla. Ett stadshus i bästa Brysselanda kommer att torna upp där vi foten av fjället.
 
 
 
 

Kommentera här: